1-3 марта 2017

15 - ая Международная
специализированная выставка

Место проведения:

МВЦ, КИЕВ
БРОВАРСКОЙ ПРОСПЕКТ 15

НОВОСТИ

Експерт: «До 2018 року рівень фінансування дорожньої галузі вийде на 46 млрд. грн. на рік »

19 липня. Київ. Нинішні темпи будівництва та ремонту автомобільних доріг не витримують жодної критики, - вважає директор Державного дорожнього науково-дослідного інституту Василь Нагайчук. За його словами, причиною є недостатнє фінансування галузі. «Минулого року дорожні служби капітально відремонтували 1600 кілометрів українських доріг. З усієї мережі в 170 тисяч кілометрів - це всього 1%. З такими темпами ми будемо приводити в порядок українські дороги 100 років. Необхідно щорічно капітально ремонтувати 15 тисяч кілометрів. Щоб покрити такі обсяги необхідне щорічне фінансування не менше 40 млрд. грн. Цього року дорожники отримають трохи більше 16 млрд. грн. Однак, згідно Концепції цільової програми розвитку дорожнього господарства до 2018 року, починаючи вже з наступного року, фінансування буде зростати. До 2018-го ми вийдемо на рівень 40-46 млрд. грн. на рік », - зазначив В.Нагайчук.

За словами експерта, основними джерелами збільшення фінансування буде введення плати за проїзд дорогами загального користування великовантажного транспорту, інвестиції концесіонерів, кредитні кошти, штрафні санкції за перевищення норм навантаження, а також поступове підвищення акцизного збору, який в Україні найнижчий серед всіх країн Європейського континенту. Наприклад, у Німеччині акциз становить 670 євро з тонни світлих нафтопродуктів.

В Україні - 198 євро.«Тільки з адекватним рівнем фінансування дорожнє господарство України може бути приведене у належний стан. При нинішньому фінансуванні нам доступний тільки ямковий, а також незначні обсяги капітального та поточного середнього ремонту. Про будівництво нових доріг поки мова не йде. Вартість капітального ремонту дороги 1-ї категорії становить 19 млн. грн. за 1 кілометр, будівництво нової такої дороги обійдеться в 40 млн. грн. За кордоном ці цифри істотно вище. У Польщі будівництво 1 кілометра нової магістралі коштує 80 млн. грн. У Німеччині, Франції - більше 100 млн. грн.

Нам необхідно терміново відновлювати існуючу дорожню мережу. Зараз проводиться, в основному, ямковий та поточний невеликий ремонти. Скільки б дорожні служби не пломбували ями - вони з'являються знову, оскільки значна частина дорожнього покриття вражена тріщинами. Під час дощу вода потрапляє в тріщини і при наїзді колеса автомобіля відбувається, так званий, гідроудар, який призводить до утворення нових ям. Зупинити цей процес можна тільки капітальним або хоча б поточним середнім ремонтом з вирівнюванням і повною заміною верхнього шару покриття, на що потрібні колосальні витрати », - підкреслив Василь Нагайчук.

Також директор ДерждорНДІ зазначив, що ямковий ремонт застосовується у всьому світі, однак тільки в тому випадку, якщо руйнуванням вкрито не більше 5-10% поверхні дороги. В Україні ямковим ремонтом охопили значний масштаб при обмеженому фінансуванні. Дорогу доводиться латати для забезпечення безпечного проїзду по дорозі. Коли ямковий ремонт вже не ефективний - проводять поточний середній ремонт. Коштів на більше не вистачає. 

«Ямковість дуже швидко поширюється на поверхні доріг, які відпрацювали свій нормативний термін. Цього року в Україні такі руйнування вкрили вже 61 тисячу кілометрів дорожньої мережі. І ця цифра продовжує зростати. Якщо ж взяти дороги, які були капітально відремонтовані в попередні роки, наприклад, Київ-Бориспіль, Київ-Житомир, Київ-Ковель-Ягодин та інші, то вони сьогодні відмінно працюють, переживши без руйнувань сувору зиму 2012-2013 рр. Але в цілому це всього кілька відсотків від всієї мережі. Більша ж частина доріг швидко руйнується, давно відпрацювавши свій ресурс », - резюмував Василь Нагайчук.

Источник:



Все новости